Dental Clinics Leek in Leek

Tandarts

2.5 / 10/ 5

Gemiddelde uit 4 beoordelingen

4 Reviews

Dental Clinics Leek

Foto en Video (1)

Beschrijving

Wilt u de beste mondzorgverleners, die hoge kwaliteit leveren en waar u niet meer betaalt dan nodig is? Kom dan naar Dental Clinics Leek.

Overige informatie

Aangesloten bij / Certificering

  • ISO normering 9001

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling

2.5 / 10/ 5

Gemiddelde uit 4 beoordelingen

Alle beoordelingen

    1 / 10/ 5

    meest verschrikkelijke tandarts waar ik ooit geweest ben. het enige wat te kunnen is hoge rekeningen veroorzaken terwijl ze helemaal niks uitvreten. de aller duurste behandelingen die mogelijk zijn en constant onnodige "5 minuten tariefjes". ook maken ze onnodig veel fotos zoals je verder bij iedereen wel kunt lezen. die ook allemaal apart maximal gefactureerd worden. verder weigeren ze kleine dingen te doen tenzij het met een gigantisch dure behandeling is en wachten ze gewoon tot het erger word zodat ze nog veel meer geld binnen kunnen harken. slechtste tandarts van heel noord nederland

    1 / 10/ 5

    Nog nooit zo'n hoge rekening gezien! Na een tijdje niet meer bij de tandarts te zijn geweest heb ik me ingeschreven in leek bij dentolive. Eerst kreeg ik een controle, daarna moest ik terug komen voor foto's en daarna om het te bespreken. Per keer een dikke rekening. Mij werd verteld dat ik een heel slecht gebid zou hebben voor mijn leeftijd en ik kreeg een behandelplan mee van 1700 euro! Die ze getekend terug wouden hebben voor "gelezen". Toen ik belde omdat ik mijn gegevens wou inzien had ik hier geen toegang toe. Alleen bij een second opinion of een overgang naar een andere tandarts. Toen ik een second opinion had aangevraagd in zuidhorn wouden ze alsnog mijn gegevens niet doorsturen. Nadat zuidhorn ze zelf ook hadden gebeld stuurden ze maar de helft op. In zuidhorn hadden ze hele andere conclusies. Voor 200-300 euro zouden mijn gaatjes zijn gevuld (4 ipv 10) en ook een wortelkanaalbehandeling was niet van toepassing. Ik heb me ingeschreven in zuidhorn en de brief niet getekend retour gedaan.

    2 / 10/ 5

    Op zich een vriendelijke tandarts, maar er wordt erg aangedrongen op meerdere afspraken, die allemaal gefactureerd worden. Voor onze eerste afspraak moest ik 4 (!!) keer terugkomen, terwijl ik geen gaatjes of andere bijzonderheden had en mijn gebit er perfect uit zag. De eerste keer was een intake met foto's, daarna terugkomen voor het daadwerkelijke consult (waarbij alleen de foto's werden bekeken en even kort werd gekeken in de mond), wat uiteraard weer apart gefactureerd wordt. Op basis daarvan bleek dat we allemaal een heel gezond gebit hadden, maar of we toch over een week even wilden komen voor mondverzorging, want dat hoorde erbij. Prima, wel duur, kost weer €70,- per persoon. Toen werd me in de stoel verteld dat er niet voldoende tijd was voor de hele verzorging, omdat er zolang aan instructie was besteed (niet mijn keus!), dus of ik weer even een nieuwe afspraak wilde maken voor het verwijderen van tandsteen (wat er nauwelijks zat, werd ook gezegd). Dat heb ik geweigerd, want kost me weer €70,-. Ik ben mijn hele leven lang om de 1,5 jaar naar de tandarts gegaan en ben bij deze tandarts inmiddels al 4 keer geweest in 2 maand tijd. En waarom? Geen idee! Het wordt alleen wel allemaal heel goed gefactureerd....

    1 / 10/ 5

    Enige tijd geleden zijn we verhuisd naar Leek alwaar we op zoek zijn gegaan naar een tandarts. Hierbij zijn we terecht gekomen bij Dentolive in Leek. Na aanmelding bij de praktijk ontvingen we een uitnodiging voor een intake met daarbij een overzicht van eventuele kosten die gemaakt zouden kunnen worden wanneer deze bij de intake aan de orde zouden zijn, optioneel. Hierbij stond echter niet vermeld dat deze kosten sowieso in rekening zouden worden gebracht, iets waar we pas later achter kwamen. Bij de intake werd gesteld dat van ons allen rontgenfotos gemaakt zouden moeten worden, met als argument dat anders niet goed kon worden gezien of er iets aan de hand was. Een normale tandarts met kennis van zaken zou toch tenminste ook zonder fotos eea moeten kunnen beoordelen echter niet bij Dentalife in Leek. Dit doet je toch afvragen hoe diep de expertise gaat bij Dentolive. Van een tandarts die alleen vaart op de fotos en niet in staat is om zonder deze fotos enig oordeel te vellen kun je je toch afvragen hoever de kennis reikt. Ook iemand zonder ervaring maar wel deze fotos zou kunnen interpreteren zou zonder enige praktijkervaring een tandartspraktijk kunnen praktiseren. Bij het in twijfel trekken van de noodzaak van de fotos werd gezegd dat deze tandarts dan niet zou kunnen samenwerken met ons al patient en dat deze fotos toch noodzakelijk waren. Zo niet dan konden we ons niet inschrijven in de praktijk. Ondanks onze twijfel hebben we toch besloten in te stemmen, aangezien we toch een tandarts nodig hadden. Gezien de leeftijd van onze jongste dochter hebben we, ondanks aandringen van deze tandarts, toch geweigerd om van haar fotos te maken. Van ons allen werd een complete kaakoverzichtsfoto gemaakt alsook van beide kanten van het gebit een additionele aparte foto en daarbij een vluchtige controle uitgevoerd. Hiervan kregen we uiteindelijk ook de rekening doorbelast, namelijk E 113,- per persoon. Op basis van de gemaakte fotos zou een vervolgafspraak gepland worden. Voor een ieder van ons gezin werd deze afspraak ingepland. Tijdens deze afspraak werd de gemaakte foto getoond en werd een eventueel behandelingsvoorstel gemaak waarvoor een oferte voor de aanbevolen acties zou worden uitgebracht. Een van de geofreerde zaken was een mondreiniging, iets wat we bij onze vorige tandarts nooit hadden gehad, maar wat bij deze tandarts geoffreerd werd voor een bedrag van E 70,- per 5 (!) minuten gespendeerde tijd. Voor de duidelijkheid, dit is dus een uurtarief van E 900,- Doet je toch eea afvragen. De afspraak kon, zo werd gemeld, meteen de volgende werkdag al ingepland worden maar we hebben eerst maar even gezegd dat we zelf wel even contact zouden opnemen voor een eventueel te maken afspraak. Ook bij de vervolgafspraak van mijn vrouw een vergelijkbaar traject waarvoor ook een mondreiniging werd voorgesteld a E 70,- per 5 minuten. Deze vervolgafspraken die we hadden , waarbij enkel de foto werd getooond en tevens eventuele vervolgbehandelingen in de vorm van een offerte werden uitgebracht, werden vervolgens (uiteraard) ook in rekening gebracht voor een bedrag van E 50,- per persoon. Voor de duidelijkheid, deze afspraak met het tonen van de foto en toelichting duurde niet langer dan ca 5 minuten per persoon, omgerkend een uurtarief van ca E 600,- Dentolive is een zogenaamde praktijk waarbij maar 1 gediplomeerd tandarts aanwezig is. De meeste werkzaamheden worden uitgevoerd door assistentes of studenten in opleiding. Dus wanneer je voor reiniging, controle en/of tandsteen komt is er geen tandarts die hiernaar kijkt maar enkel een assistente. De tarieven die in rekening worden gebracht zijn daarentegen gewoon standaard, dus dezelfde als wanneer een 'echte' tandarts de activiteiten uitgevoerd zou hebben. Hoe commercieel deze tandarts is bleek een aantal weken later. Toen we nog steeds geen afspraak hadden gemaakt voor de geoffreerde mondreiniging, iets dat optioneel was en we zelf konden kiezen, zijn we al een aantal keren gebeld, waarbij aan de telefoon werd gesteld dat de assistent door 'iemand anders in de praktijk' was opgedragen contact op te nemen voor het maken van een afspraak voor de geofreerde behandeling. Hier zijn we uiteraard niet op ingegaan. Tot conclusie nog even de samenvatting van de ervaringen met deze praktijk ; - Klanten worden min of meer gedwongen tot bepaalde behandelingen om bij de praktijk aan te kunnen melden - Er worden uitgebreid fotos genomen en in rekening gebracht - Bij bespreken van foto's wordt dit in rekening gebracht met ca 50,- per 5 minuten (= E 600,- / uur) - Behandelvoorstellen van E 70,- / 5 minuten voor oa mondreiniging (= E 900,- / uur) - Patienten worden actief benaderd om een afspraak te maken voor optioneel geofreerde behandelingen Ter overweging ; Een tandarts zou uitgezocht moeten worden op basis van kwaliteit en vertrouwen. Deze praktijk echter ademt het gevoel van winstbejag en exorbitant geprijde behandelingen. Het gaat bij deze praktijk niet over patient belang, maar over financieel gewin.