Energie Service Friesland in Heerenveen

Verwarming

8.5 / 10/ 5

Gemiddelde uit 2282 beoordelingen

2282 Reviews

Beoordeel dit bedrijf

Energie Service Friesland

Foto en Video (20)

Bekijk alles

Extra gegevens

fax

Toon nummer

Beschrijving

24 uur per dag 7 dagen in de week

Ruim 35.000 huishoudens kunnen op ons rekenen
Energie Service Friesland is al 40 jaar de grootste onafhankelijke serviceorganisatie in Friesland op het gebied van verwarming, warm water, koeling en duurzame technieken. Innovatieve ontwikkelingen volgen we op de voet, waardoor wij onze klanten de hoogste service en het beste advies kunnen bieden. Service, duurzaamheid en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel!

Service
Meer dan 35.000 huishoudens vertrouwen op de ervaren en vakbekwame servicemonteurs van Energie Service Friesland. Met een 24-uurs servicedienst staan de klimaatmakers altijd voor u klaar, ook in het weekeinde en tijdens feestdagen. Bovendien bepaalt u zelf het tijdstip waarop een monteur of adviseur langskomt.

Duurzaamheid
Het stimuleren van duurzame energie past in onze missie. Als klimaatmakers vinden we het belangrijk om op een goede en duurzame manier met de wereld om te gaan. Daarin staan we niet alleen, steeds meer mensen zijn zich ervan bewust dat ze zélf het verschil kunnen maken. De roep om duurzame energie en energiebesparende producten wordt dan ook steeds luider.
Onze adviseurs en installateurs kunnen u uitstekend adviseren over energiebesparende maatregelen en duurzame installaties. Bovendien werken wij nauw samen met gerenommeerde fabrikanten van CV-ketels, zonne-energie en warmtepompen.

Kwaliteit
Ons team van onderhoudsmonteurs, servicemonteurs en servicetechnici zijn goed opgeleid en houden de technische ontwikkeling scherp in de gaten. Ook volgen ze cursussen en workshops in ons eigen instructielokaal. Als organisatie hebben we de benodigde CERTIFICATEN en ook onze monteurs zijn gecertificeerd en gediplomeerd voor bijvoorbeeld SCIOS, waterzijdig inregelen en service en onderhoud van warmtepompen. En als we de kennis niet in eigen huis hebben, werken we samen met gerenommeerde PARTNERS.

Overige informatie

Doelgroep

  • Bedrijven,
  • Particulieren

Diensten

  • Advies,
  • Demontage,
  • Inspectie,
  • Installatie,
  • Montage,
  • Onderhoud,
  • Onderhoudscontract,
  • Periodieke keuring,
  • Reparatie,
  • Storingsdienst,
  • Verhuur,
  • Verkoop,
  • Vervangen,
  • Verwarming ontluchten

Specialisme

  • Airconditioning,
  • Blokverwarming,
  • Centrale verwarming,
  • Klimaatbeheersing,
  • Leidingwerk,
  • Luchtbehandeling,
  • Luchtverwarming,
  • Sanitair,
  • Stadsverwarming,
  • Terrasverwarming,
  • Ventilatie,
  • Vloerverwarming

Producten

  • Combiketel,
  • Convectorput,
  • CV-ketel,
  • Designradiator,
  • HR-ketel,
  • Ketel,
  • Radiatoren,
  • Thermostaat,
  • Ventilatiesysteem,
  • VR-ketel,
  • Warmtepomp,
  • Warmtewisselaar,
  • Zonnesystemen / zonneboiler

Merken

  • Atag,
  • AWB,
  • Benraad,
  • Bosch,
  • Ferroli / AGPO,
  • Honeywell,
  • Intergas,
  • Junkers,
  • Nefit,
  • NIBE,
  • Radson,
  • Remeha,
  • Vaillant

Soort aanbieder

  • Installatiebedrijf / installateur,
  • Onderhoudsbedrijf,
  • Verwarmingsbedrijf

Service

  • 24-uurs service,
  • Gratis offerte,
  • ISO-9001,
  • STEK, KIWA, VCA, EPA,
  • Uneto-VNI

Aangesloten bij / Certificering

  • Vakvereniging Uneto-VNI
  • ISO normering ISO-9001
  • Gecertificeerd door STEK, KIWA, VCA, EPA

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling

8.5 / 10/ 5

Gemiddelde uit 2282 beoordelingen

Schrijf een beoordeling

Alle beoordelingen

    4.5 / 10/ 5

    Prima monteur!De monteur kwam keurig binnen de afgesproken tijd. Deed rustig zijn werk en kon goed uitleggen wat hij vernieuwd had. Een dikke pluim!!

    3.5 / 10/ 5

    Zeer snelle reparatie; wel veel te dure sensor. Prima monteur. Onderdeel is 100% te duur. Je mag ook van dit vrij simpele onderdeel verwachten dat het aanmerkelijk langer mee gaat en dat het onder de garantie valt. Nefit/Bosch moet hier toch wat beters voor kunnen bedenken.

    0.5 / 10/ 5

    je krijgt een aanbod blijkt het aanbod een houdbaarheidsdatum18 jaar oude huur Ketel. Konden wij voor 250 eur een nieuwe laten monteren. Blijkt een paar maanden later dat ze ketel op de nominatie atind om te laten vervangen. Blijkt er haken en ogen aanzitten. Kortom je word opgelicht waar je bijstaat. Wij zeggen het op bij jullie, blijkbaar maakt het jullie niets uit als je een klant kwijt raakt. Jammer voor deze ervaring. Wat een klantonvriendelijke mensen.

    Reactie van het bedrijfGeachte relatie,

    Uw refereert aan een aanbod wat u in 2017 hebt ontvangen en waar u redelijkerwijs van uit mag gaan dat dit inmiddels niet meer geldig is. Wij betreuren uw ervaring, maar hopen dat u desondanks gebruik blijft maken van onze diensten.

    1.5 / 10/ 5

    Slecht€ 1000 euro extra gasverbruik na bezoek monteur .. kop in t zand steken energieservice ...

    5 / 10/ 5

    Correcte behulpzame monteursDinsdag 18 mei een nieuwe cv ketel geïnstalleerd.
    Werd door vriendelijke monteurs keurig geregeld en schoon achter gelaten.
    Met Energie Service Friesland doen we graag zaken. Duidelijke offerte welke wordt nagekomen.

    5 / 10/ 5

    Met man en macht echt fantastisch Mijn geiser hield er mee op, er werd werkelijk alles aan gedaan om hem weer te repareren. Helaas lukte dit niet meer. Volgende dag is de oude geiser er uit gehaald en andere geplaatst, het was een hele onderneming omdat er weinig ruimte was in het keuken kastje. Uiteindelijk hebben ze alles op alles gezet om toch te zorgen dat alles is aangesloten. Ben ontzettend dankbaar en stel de inzet ontzettend op prijs!!

    1 / 10/ 5

    Slecht Hele middag zitten te wachten, vrij genomen.

    Komt er iemand? Nee.

    Bellen, ja mevrouw kantoor is al dicht dus weet het ook niet. Nou fijn zeg.

    0.5 / 10/ 5

    Slecht, komt service afspraak niet naGebeld door energie service voor onderhouds beurt, afspraak gemaakt, moest hiervoor een middag vrij nemen, een uur voor de afspraak wordt afgebeld, het is te druk, moest zelf maar weer een nieuwe afspraak maken.

    2.5 / 10/ 5

    Zeer slechtEen groot aantal jaren een onderhoudscontract gehad, ketel zou eens per 18 maanden onderhouden worden. De afgelopen jaren hebben wij echter steeds zelf aan moeten geven dat de termijn verlopen was. 3 jaar geleden zelfs 3 maanden. De laatste afspraak kwam men zelfs helemaal niet! Ook geen telefonische afmelding. Nu zijn we er echt klaar mee en hebben het contract opgezegd. Geen aanrader dus.

    0.5 / 10/ 5

    Zeer slecht en buitengewoon onbeschoft Tijdens onderhoudsbeurt heeft monteur onze thermostaat kapot gemaakt. De monteur vertrok zonder blikken of blozen met de mededeling dat er maar een nieuw thermostaat moesten kopen. Na meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad en de belofte dat wij zsm zouden worden geholpen kregen we een noodoplossing toegestuurd. Echter kost deze noodoplossing ons nu 300 euro. Na meerdere telefoontjes wordt de telefoon er gewoon opgegooid en zegt men nergens vanaf te weten. Zeer onbeschofte lui dit. Trap er niet in mensen .... wees gewaarschuwd ... lees de andere reviews ook maar.

    1.5 / 10/ 5

    Zeer slechte communicatie Vorig jaar oktober cv laten plaatsen, hierbij hebben de monteurs zonder pardon onze eigen aangeschafte thermostaat mee genomen. Achteraan gebeld, zou terug gebeld worden. Niets gehoord. Bij een 2e telefoontje aangegeven dat we de rekening uiteraard niet betalen voordat dit opgelost is. Na 4 van deze telefoontjes onzerzijds en geen enkele reactie anderzijds, krijgen wij doodleuk een herinnering van de factuur. Nogmaals achteraan gebeld, wederom de belofte teruggebeld te worden (nu 5x!). Niet dus, maar na nog es een maand nu wél een aanmaning. Hoe dúrven ze! Nu voor de 6e keer contact op moeten nemen, per mail. Wederom afwachten..... wát een communicatie!

    5 / 10/ 5

    UitmuntendGoed en duidelijk contact. Eerlijke voorlichting

    2 / 10/ 5

    In de kou blijven zittenStoring ontdekt 22:00u. Gebeld en vrij onbeschoft te woord gestaan: bel morgenochtend maar terug.
    De volgende ochtend weer gebeld om 08:00u.
    Er zou wel iemand langs komen.
    Op de vraag "wanneer dan" werd wederom redelijk onbeschoft geantwoord: "vandaag wel". Na enig aandringen: "vanmorgen".

    Gelukkig was de monteur er eerder dan verwacht. Vriendelijke man die het probleem snel had verholpen.
    Bedankt Energie Service Friesland. Wij zeggen jullie abonnement op, omdat we er niks aan hebben. Wel €10 permaand betalen (voor een nieuwe ketel bij jullie gekocht), maar geen hulp bieden.

    5 / 10/ 5

    Geweldige service en vakmanschapNa een telefoontje gisteren met een vraag van mijn kant is mijn vraag niet alleen zeer deskundig beantwoord maar ook direct opgevolgd.
    Vandaag hebben twee medewerkers van uw organisatie bij ons een nieuwe boiler geplaatst.Zorgvuldig gewerkt, zonder overlast en goede zorgvuldige communicatie.

    In een woord TOP.

    Dank hiervoor.

    2 / 10/ 5

    Ongevraagd gebruik maken van privébezittingen: ongepast.Ondanks dat ik tevreden ben over het plaatsen van de cv heb ik toch kritiek op de manier waarop het personeel zich in ons huis gedragen heeft. Zo werd er zonder overleg een slaapkamerdeur geopend en

    werd tevens zonder overleg de ventilator die daar stond in gebruik genomen. Ook werd er gevraagd om koffie en juist weer niet gevraagd of er van het toilet gebruik gemaakt kon worden (toiletgebruik is op zich natuurlijk geen enkel probleem, maar even vragen was wel zo fatsoenlijk geweest). Ik heb me hier achteraf erg over verbaasd, met name over het zonder toestemming openen van een andere ruimte dan de cv-ruimte en privébezittingen zonder overleg gebruiken. Ik vind dit dan ook echt niet kunnen.

    Reactie van het bedrijfGeachte relatie,

    Wij betreuren uw negatieve ervaring met onze monteurs en begrijpen uw reactie. Het getoonde ongepaste gedrag is uiteraard niet zoals u mag verwachten en is ook niet wat Energie Service Friesland van haar medewerkers verwacht. De betreffende monteurs zullen hier expliciet op aangesproken worden. Ondanks dit alles wensen wij veel woongenot van de nieuwe CV-ketel.

    1 / 10/ 5

    Waardeloos24/7 beschikbaar wat een giller...een duur onderhoudscontract waar je 24 uur moet wachten tot je word geholpen want warmte en warm water is geen prioriteit...

    3.5 / 10/ 5

    Punctueel en preciesOnze cv combi was nog te jong dus is niet veel gedaan alleen de gegevens en type genoteerd ik had ook doorgegeven dat de ketel nog maar een jaar was maar dat ik graag een abonnee onderhouds service wou aanschaffen voor de rest was et netjes

    2.5 / 10/ 5

    ben nu drie weken verder en heb nog total niets vernomenkeurig nette mensen alleen wat ze tot nu toe beloven komen

    ze tot nu toe niet na

    4 / 10/ 5

    Vriendelijk en goed gerwerkt mijn inziens.goed

    4.5 / 10/ 5

    Goede serviceSuper monteur kennis van zaken
    Snel
    En
    Service gericht

    5 / 10/ 5

    UitstekendAardige klantvriendelijke medewerker

    3.5 / 10/ 5

    Goede service, matige follow-upGoede en snelle onderhoudsservice, maar moest zelf actief kontakt opnemen voor het vervangen van de CV installatie.

    5 / 10/ 5

    Vlot en deskundig geholpenVriendelijk behulpzaam

    5 / 10/ 5

    prima medewerker Prima geholpen, vakkundig

    4 / 10/ 5

    Prima Keurig

    5 / 10/ 5

    Zeer goedSnellen adequate oplossing van een blijkbaar veel voorkomend probleem.

    5 / 10/ 5

    Deskundig, hartelijk, accuraatDeskundig, hartelijk, accuraat

    4 / 10/ 5

    top! bekwaam en correct personeeltop! bekwaam en correct personeel

    4 / 10/ 5

    Vakkundig monteurBlij met de oplossen

    3.5 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaringPrima verder

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldKlantvriendelijkheid en service en advies prima. Alleen hebben we na de onderhoudswerkzaamheden geen warm water meer.....

    3 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaringWas afspraak gemaakt werdt er 45 min voor afspraak afgebeld ,hadden dochter laten komen om iemand thuis te laten zijn vanwege groot tijdsbestek van service en dan wordt er gebeld wordt je niet vrolijk van

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldJaren een servicecontract gehad bij E.S.F. Na het aanschaffen van een nieuwe combiketel even uit beeld geweest. Maar nu na een eerste storing wordt het weer als vanouds opgepakt en opgelost. Gelijk ook maar weer een nieuw service contract afgesloten. Top!

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldNa het advies zou een onderhoudscontract worden gestuurd, deze heb ik nog niet ontvangen en dat is de reden van de twee 'vijfen'. Er is niet aangegeven hoe lang het zou duren. Ik kom hierop omdat ik verwachtte dat het contract in de bus zou liggen.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldBij eerste storing provisorisch verholpen,maar bij tweede storing werd perfect verholpen en klantvriendelijkheid was super. Meervan dit soort monteur is een verademing

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldJammer dat er een storing bij de mengkraan werd geconstateerd en de storing niet door jullie kon worden verholpen cq. op een later tijdstip kan worden gerepareerd

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenKundig en snel onderhoud. Goed advies gekregen.

    3 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldKorrekt

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenOnderhoud is soepel en goed verlopen, ook de wijziging van de afspraak was snel en zonder problemen.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldHet is misschien niet altijd in te schatten maar ik vind een tijdstip voor service van 12.30 tot 16.30 best wel lang. Misschien dat er een iets meer gerichte tijd aangegeven kan worden.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldgecommuniceerd is dat de monteur tussen 08.00 en 12.30 uur kan langs komen. Toen ik een afspraak wilde maken om 08.00 uur, kon dit niet omdat er zicht was op storingen, dat er is volgens mij nooit. Zeg dan dat je om 09.00 uur langs komt, afhankelijk van het aantal en de soort storingen. Het is verveld als je een vrije dag er voor moet opnemen.

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenDik tevreden met het onafhankelijke advies

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldAlles Top!

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld