Mostart & Timmermans Notarissen in Beek-Ubbergen

Notaris

7.8 / 10/ 5

Gemiddelde uit 43 beoordelingen

43 Reviews

Beoordeel dit bedrijf

Mostart & Timmermans Notarissen

Foto en Video (3)

Extra gegevens

fax

Toon nummer

Beschrijving

Hoe maak ik mijn relatie officieel? Eenmanszaak of bv? Wat betekent een scheiding voor mij? Is mijn droomhuis juridisch oké? Moet ik een erfenis accepteren? Een financiële toekomst en zorg voor mijn kinderen vastleggen? Zorg voor later voor mijn partner en bedrijf?

Overige informatie

Doelgroep

  • Bedrijven,
  • Particulieren

Soort notaris

  • Onafhankelijke notaris,
  • Partijnotaris

Werkgebieden

  • Ondernemingsrecht (rechtspersonen),
  • Onroerendgoedrecht,
  • Personen- en familierecht

Notariële aktes

  • Koopakte,
  • Schenking,
  • Testament

Service

  • Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie,
  • Netwerk Notarissen

Parkeren en bereikbaarheid

  • Parkeren op straat Bij de ingang
  • Afstand tot openbaar vervoer Bij de ingang

Betalingsmogelijkheden

  • Contant

  • Pin

Aangesloten bij / Certificering

  • Vakvereniging Netwerk Notarissen
  • Branche organisatie Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling

7.8 / 10/ 5

Gemiddelde uit 43 beoordelingen

Schrijf een beoordeling

Alle beoordelingen

    1 / 10/ 5

    Niet klantvriendelijk , niet meedenkend.Wij hebben meerdere mindere ervaringen met dit notaris kantoor. Bij het maken van een afspraak allereerst duidelijk benoemd dat we graag een afspraak op locatie Groesbeek wilden hebben. Wij waren ruim op tijd en hadden een afspraak om half 9. Toen om kwart voor 9 nog niemand geweest was vroegen wij ons wel af of het allemaal wel klopte. Echter niemand komt bij je vragen, maar lopen wel regelmatig voorbij. Uiteindelijk om 09:00 uur zelf maar polshoogte gaan nemen. Blijkt dat ze onze afspraak niet in Groesbeek hebben ingeboekt maar in Beek. Dit is ons niet verteld aan de telefoon en ook niet in een e-mail bevestigd. Aangegeven dat het wel handig is om dit dan in een telefoongesprek aan te geven aangezien de klant aan heeft gegeven in Groesbeek te willen komen. Aangezien wij beiden speciaal vrij namen namen wij geen genoegen met een andere keer terug komen. Hierdoor konden wij toch terecht in Beek volgens de secretaresse. Eenmaal daar aangekomen wist niemand van onze komst en konden ze ons ook niet gelijk helpen. Aangegeven dat het niet netjes is hoe dit gegaan is aangezien wij duidelijk locatie Groesbeek hadden gezegd aan de telefoon. En dat ons daar verteld wordt dat we in Beek terecht kunnen maar dat zij er weer niets van af weten. Communicatie blijkt dus niet echt een ding daar. Uiteindelijk een gesprek met iemand diens specialiteit het niet is maar ons misschien wel voor een deel op weg kan helpen. Hier mee ingestemd omdat wij ook niet een hele dag kunnen wachten we waren inmiddels al 2 uur bezig. In dit gesprek zijn wij uiteindelijk wel goed op weg geholpen en hadden we plannen gemaakt over hoe nu verdere stukken aan te leveren. Ik heb vervolgens stukken aangeleverd en meerdere malen gemaild en contact gezocht. Hier kreeg ik vier weken lang geen enkele reactie op. Uiteindelijk is mijn geduld op en heb ik geen vertrouwen meer in deze partij, waarop ik via mail aan geef niet meer verder te willen met deze partij. Hierop volgt gelijk wel een reactie (binnen 1 dag).

    5 / 10/ 5

    Veel aandacht, juridisch sterkBij de levering van onze woning nam notaris P timmermans echt de tijd voor ons. Zo kwamen we er achter dat we (ook zakelijk) veel dingen niet goed geregeld hadden. Nu is alles juridisch goed op orde. Dat was de vorige keer toen we een andere notaris bezochten niet het geval. Dat ging heel snel, maar daardoor werden hele belangrijke zaken niet geregeld... dank!

    0.5 / 10/ 5

    slechte communicatie, erg duur, weinig interesse in de klant.Pas na mijn actie ontvang ik de stukken en factuur, 2 werkdagen voor het passeren van de akte.
    Op mijn nette maar kritische mail aan Dhr. Mostart over de werkwijze van zijn kantoor kreeg ik dit als antwoord: (Citaat)

    De zaak waar u het over hebt is mij niet bekend. Die wordt behandeld door een collega en gepasseerd door notaris Timmermans. Ik verzoek u vriendelijk zich tot hem te richten.

    Met vriendelijke groet,
    mr. L.C.M.J. (Laurent) Mostart (notaris/estate-planner)

    De naamgever van het kantoor veegt zijn straatje schoon en lijkt niet te beseffen dat de kwaliteit van werknemers/partners de uitstraling van het hele kantoor bepalen.

    1 / 10/ 5

    Een slechte ervaring opgedaan bij deze notaris.SLECHTE ERVARING opgedaan bij Kandidaat-notaris te BEEK;

    Het betrof hier 't opmaken van "een verklaring van erfrecht."

    Eerst telefonisch contact gehad om na te vragen of deze akte wel noodzakelijk was, wat het inhield en wat het zou gaan kosten.
    Na een korte uitleg werd een prijs van €600.= genoemd als beginbedrag.
    Wij vonden dit een hoog bedrag en zijn daarom gaan "winkelen".
    Wij vonden al snel een notaris die aanzienlijk minder vroeg voor deze verklaring van erfrecht.

    Na deze notaris schriftelijk de opdracht te hebben gegeven, hebben wij telefonisch contact opgenomen met Mostart & Timmermans met de melding dat zij de opdracht niet kregen.
    Twee maanden later kregen wij een rekening van €173,44, voor werkzaamheden waar we NÍET om gevraagd hadden, en waar wij ook schriftelijk óf mondeling géén(!) opdracht voor gegeven hebben!
    Na reclameren werd ons verklaard dat notariskantoor Mostart & Timmermans meestal aan de slag gaat zonder schriftelijke opdracht!
    Het was een zeer onaangenaam gesprek, waar de medewerker een ware "straatvechtersmentaliteit" aan de dag legde.

    Reactie van het bedrijfDank voor uw feedback.

    Er is door een familielid telefonisch (mondeling en daarmee ook rechtsgeldig) een opdracht verstrekt aan ons kantoor voor het opstellen van een verklaring van erfrecht. Daarbij is door ons ook een inschatting van de totaal te verwachten kosten doorgegeven.
    Vervolgens is door ons kantoor met de werkzaamheden voor het opstellen van een verklaring van erfrecht begonnen.

    Anderhalve week later is de voormelde opdracht door een ander telefonisch ingetrokken (mondeling maar rechtsgeldig). Bij het intrekken van de opdracht is door ons kantoor gemeld dat de reeds door ons kantoor en derden in opdracht van ons gemaakte kosten in rekening zou worden gebracht en dat wij de gegevens, zodra wij deze in bezit zouden krijgen, door zouden sturen naar de notaris van hun keuze. Er is door ons kantoor gedaan wat er is beloofd en afgelopen week is onze nota naar de oorspronkelijke opdrachtgever toegezonden.
    Vandaag is er door cliënt naar ons kantoor gebeld omdat zij verhaal wilde halen.
    Het gesprek verliep inderdaad niet zo prettig, maar van een "straatvechtersmentaliteit" was geen sprake. Zou het door de insteek van het telefoongesprek door cliënt kunnen komen?

    Aan onze zijde is helaas slechts het gevoel blijven hangen dat cliënt niet wilde betalen voor gedane werkzaamheden, zoals besproken.
    Jammer verder is dat een geschil over een nota voor gedane werkzaamheden in de reactie van de cliënt tot diskwalificatie van ons hele kantoor moet leiden.

    1.5 / 10/ 5

    1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaarZeer slechte ervaring met deze notaris.
    Doel: opmaken akte schenken op papier.
    Vraag onzerzijds: wat gaat dit kosten?
    Antwoord notaris: 400, 600 tot 800 euro uur , afhankelijk van de benodigde tijd.
    Zijn advies om de prijs laag te houden: als u thuis nog vragen hebt, bundel deze, zodat ons dit niet veel tijd gaat kosten!
    Het gesprek: Het 1e uur was snel om. We kregen allereerst voorlichting over testament, levenstestament en uiteindelijk korte uitleg over schenken op papier.
    Het bleek dat de notaris in dezen niet goed op de hoogte was van de laatste schenkbelastingregels. Hij zou dit nog uitzoeken en ons de uitslag hiervan nog dezelfde dag mededelen.
    We werden niet teruggebeld, de volgende dag zelf gebeld daarbij kregen we van de secretaresse een antwoord wat volgens ons niet correct was. We hebben daarna zelf bij de belastingdienst geïnformeerd welke regels er werden toegepast.
    Dit had uiteindelijk tot gevolg dat we met het notariskantoor meerdere keren mail- en belcontact hebben gehad.
    Waarschijnlijk is de factuur-teller op het notariskantoor aan blijven staan, we kregen in ieder geval bijna de hoofdprijs, een factuur van 756 euro. Als de notaris beter op de hoogte van de belastingregels was geweest, was het gebleven bij een gesprek van 1 uur en het opmaken van de akte en ondertekening daarvan. Om hiervoor dan 756 euro af te moeten rekenen lijkt ons aan de hoge kant.
    Een goedmakertje ??: de notaris heeft wel 3 x zijn excuus heeft aangeboden over deze gang van zaken en heeft ons een aanbod gedaan !! Deze rekening moesten we gewoon betalen, maar…. we krijgen 10 % korting als we een volgende keer terugkomen om een testament en levenstestament te laten opmaken ! Daar waren we behoorlijk van onder de indruk!!
    Bij offerteaanvraag bij een ander notariskantoor betalen we minder dan de helft, dus voor ons geldt: Mostert en Timmermans nooit meer. Die naam geeft ons een hele nare bijsmaak.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldDit jaar ben ik met 3 notariskantoren in aanraking geweest. Kantoren te Oosterbeek, St. Michielsgestel en in Den Bosch.
    Klantvriendelijkheid is iets wat deze kantoren niet kennen... arrogantie en onbeschoftheid dat wel.

    Bij Mostart en Timmermans zeer deskundige en betrokken medewerkers. Prima advies en afhandeling.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldHet was een kort genoegen bij de koop van een huis.

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenZeer tevreden.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld-

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldJullie hebben prettig met ons meegedacht.

    0.5 / 10/ 5

    1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaarPositieve ervaringen heb ik niet gehad
    eerst een fout in de koopovereenkomst van onze woning de gelede schade heb ik terug gekregen van de rechtsbijstand

    en een gratis vrijblijvende offerte aangevraagd voor een samenlevingscontract en testament opstellen maar was veel te duur (bijna dubbel zo duur als bij een ander) dus hebben we niet gedaan. en dan krijg ik toch een rekening van €80 euro voor gemaakte kosten. en vervolgens nooit meer een reactie als ik zeg dat ik niet betaal omdat hij donders goed weet dat hij dat niet mag vragen.

    En bij de verdeling van een erfenis worden fout op fout gemaakt in verkeerde namen en overlijdensdatums van verkeerde personen tot van mensen die nog niet een dood zijn tot verkeerde toegekende bedragen van wel €10.000 en €30.000 en geen enkele keer excuus of de fout toegeven.

    Als je het aan mij vraagt is het daar een grote rotzooi.

    Reactie van het bedrijfclient reageert heel negatief over 3 verschillende zaken, waarvan de twee eerstgenoemde dateren van al weer enige jaren geleden en waarbij ik niet betrokken ben geweest.
    In de eerste zaak is de koopovereenkomst door de makelaar opgesteld. Ik ben in het dossier niets tegengekomen dat duidt op een fout of inschakeling door een rechtsbijstandsverzekering.
    Wat betreft de samenlevingsovereenkomst heeft client een gesprek van een uur gehad op onze vestiging in Groesbeek met de kandidaat-notaris. De offerte voor die samenlevingsovereenkomst is marktconform, al zullen er altijd wel kantoren zijn die het voor minder willen doen. Cllient heeft geen nota gekregen voor het gesprek. Ik ben ook geen (nog openstaande) nota van € 80,00 tegengekomen voor gemaakte kosten.
    In de laatste zaak reageert client naar mijn idee zonder recht van spreken. Hij heeft duidelijk geen kennis van de complexe nalatenschap waar het hier over gaat. Na het overlijden van clients oma is één van de erfgenamen overleden in het buitenland met achterlating van erfgenamen in diverse landen en onduidelijkheid over hun rechten. Client is ontevreden dat vlak voor de afwikkeling van oma's nalatenschap bij ons is opgemerkt dat client teveel toegedeeld kreeg omdat nog geen rekening was gehouden met de vererving op zijn moeder van het deel van clients vader in de eerder opengevallen, nog niet uitbetaalde nalatenschap van grootvader. Client had uit de door de accountant opgestelde aangifte erfbelasting in de nalatenschap van grootmoeder kunnen opmaken dat hij recht had op een kleiner bedrag dan uit onze eerste berekening bleek! Hij ontvangt niets meer en niets minder dan waar hij recht op heeft. Is dat een reden om zo te reageren?

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldkent familiaire achtergronden heeft de de betreffende akten verleden en heeft daaromtrent steeds nauwkeurige info verstrekt

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenIk vind dat we altijd vriendelijk ontvangen zijn en dat er een echte belangstelling is voor je. Ik voel me er prettig bij.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldPrettige en deskundige begeleiding. Goed inlevingsvermogen.

    3.5 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaringWij vonden het bezoek kort en krachtig. Daar houden wij van!!!

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldBij een niet standaard acte(lidmaatschap woonverenging),
    een zeer positieve betrokkenheid, flexibel en meedenkend
    hartelijk dank voor de prima service!

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldWij zijn vanaf het eerste gesprek heel goed behandeld.
    Hele goede uitleg gekregen van de notaris, begrijpelijk taalgebruik.

    En de afspraken zijn nagekomen zoals in het eerste gesprek besproken.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldvriendelijk ontvangst met een kopje koffie, op kantoor een nog een kort gesprekje met betrokkende, daarna de notariele zaken.na afsluiting her beste gewenst en een handdruk. een prima ervaring.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldPrettige, en zelfs een beetje feestelijke ervaring. Alles was erg duidelijk vooraf en tijdens de overdracht.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldHele duidelijke uitleg over de aktes, samenlevingsovereenkomst en testament door Dhr. P. Timmermans.

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenVolkomen tevreden.

    3.5 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenMichiel Tijdhof heeft ons meer dan uitstekend geadviseerd. Wij zijn zeer tevreden en zullen dit kantoor eenieder aanraden.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldDeskundig advies, vlotte afhandeling

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldEr kan met weinig woorden worden volstaan om duidelijk te maken wat de bedoeling is.

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldsnel en deskundig iedereen is vriendelijk maar geen overdreven gedoe

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelen

    3.5 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaringvlotte afhandeling

    3 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaringVriendelijk ontvangen met koffie

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldPrima deskundig kantoor

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    3 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    5 / 10/ 5

    5 sterren: perfect, zeker aan te bevelenWij zijn erg goed en duidelijk voorgelicht.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldSnelle afhandeling Binnen 2 maanden kopen en afhandeling.

    Vriendelijk.

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldGoed uitgebreid uitleg over de akte

    4 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeldtelefonische uitleg over de dingen die ik niet begreep en heldere uitleg van de akte.

    3 / 10/ 5

    3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

    4.5 / 10/ 5

    4 sterren: goede service, goed behandeld