Veel gestelde vragen

 

Waarom staan mijn gegevens vermeld op De Telefoongids®?

Onze databank bevat persoonsgegevens (waaronder naam, adres en telefoonnummer) van personen die via zijn of haar telecomaanbieder toestemming hebben gegeven om hun gegevens in De Telefoongids® databank of abonnee-informatiedienst op te nemen. De Telefoongids® krijgt de gegevens van de telecomaanbieders aangeleverd en neemt deze gegevens zonder wijziging in De Telefoongids® databank.

 

Hoe kan ik mijn vermelding wijzigen of verwijderen?

De Telefoongids® ontvangt de vermeldingsgegevens van particulieren van telecomaanbieders. Uw gegevens kunnen daarom alleen via uw telecomaanbieder worden aangepast of verwijderd. Via mijnnummervermelding.nl kunt u inzien of uw gegevens door uw telecomaanbieder worden verstrekt aan De Telefoongids® en nummerinformatiediensten. Ook kunt u uw voorkeuren voor vermelding wijzigen. Daarnaast is het mogelijk om uw gegevens via uw telecomaanbieder aan te passen of te verwijderen. Op mijnnummervermelding.nl vindt u de contactgegevens van aangesloten telecomaanbieders.


De contactgegevens van de grootste providers van Nederland zijn:

  • - KPN : 0900-0244
  • - UPC: 0900-1580
  • - Vodafone: 065-4500100
  • - T-mobile: 062-4001200
  • - Ziggo: 0900-1884
  • - Tele2: 0900-2411602

 

De gewijzigde gegevens worden automatisch door ons overgenomen. De verwerking van uw wijzigingen kan enige tijd in beslag nemen.

 

Hoe kan ik mijn gegevens laten opnemen als vermelding?

Neem contact op met uw telecomaanbieder of regel het via mijnnummervermelding.nl.